Hace unos días se ha puesto en servicio el nuevo tramo de carretera de Saratxo a Orduña. Parece que no ha habido inauguración oficial con presencia de autoridades, o al menos no nos hemos enterado. Esta obra ha resultado polémica como ya hablamos en esta entrada al blog del año 2015. Se ha ocupado una gran superficie del mejor suelo agrícola del fondo del valle, entre otras afecciones.
Duela egun batzuk Saratxotik Urduñara doan errepide zati berria martxan jarri da. Badirudi ez dela inaugurazio ofizialik egon, agintarien presentziarekin, edo gu ez gara enteratu behintzat. Lan hau polemikoa izan da, blog honetan esan dugu dagoeneko. Beste kalte batzuen artean, bailarako nekazal lur hoberenen azalera handia hartu duelako
Casualmente anteayer Arantxa Tapia, la Consejera de Medio Ambiente del Gobierno Vasco presentaba ante la prensa la “Estrategia vasca de protección del suelo”, una estrategia pionera decía la Consejera, a la altura de pocos países en Europa (Suiza, Escocia, Gales u Holanda)
Entre sus cinco objetivos estratégicos está la reducción del consumo de suelo. Lástima que la estrategia no haya llegado antes, suponemos que a partir de ahora las obras de carreteras de la Diputación Foral de Álava serán mucho más comedidas en su extensión (1).
Kasualitatea.
Herenegun Arantza Tapiak, Eusko Jaurlaritzako Ingurugiroko Kontseilariak, “Lurra
babesteko euskal estrategia” komunikabideen aurrean azaltzen zuen, bere
esanetan estrategia aintzindaria, Europako beste herri gutxi batzuen parekoa
(Suiza, Eskozia, Gales edo Herbehereak.
Bere
bost helburu estrategikoen artean, lur xahutzearen murrizketa dago. Lastima
estrategia lehenago iritsi ez izana, suposatzen bait dugu hemendik aurrera
Arabako Foru Aldundiaren errepide lanak askoz mugatuagoak izango direla
xahutzen duten azaleran.
Además para algunos vecinos de la zona se ha empeorado la accesibilidad, ya que ahora se tarda más tiempo en llegar desde el origen al destino, caso, por ejemplo, de los vecinos de Lekamaña o del barrio de la Iglesia de Saratxo, que quieran ir hacia Orduña, les han regalado un escalextric a tamaño natural donde quemar gasolina todos los días.
Inguruko herritar batzuentzat, gainera, irisgarritasuna okerragotu da, orain denbora gehiago behar dutelako jatorritik helmugara iristeko. Lekamañako edo Saratxoko Elizako auzotarrak, Urduñara joan nahi izanez gero, adibidez, tamaina errealeko eskalextric bat zeharkatu behar dute, egunero gasolina alperrik erre dezaten
Lo de la movilidad y la accesibilidad y las carreteras forales de la Diputación alavesa tiene además otra cara. El barrio Done Bikendi de Respaldiza, está separado del resto de la trama urbana del pueblo por la carretera A-3622. Los vecinos del barrio llevan años pidiendo que se posibilite un paso seguro para ir andando de sus casas al resto de Respaldiza, en un tramo de 30 ó 40 metros. Se les ocurrió que se podía pintar un paso de cebra en la carretera, pero la Diputación, el Servicio de Carreteras, al parecer, no lo autoriza. ¡Vaya ocurrencia, un paso de peatones en una carretera foral!
Los vecinos de Done Bikendi tienen limitada la movilidad peatonal desde su casa a la farmacia, al médico, al bar, o a los columpios, no porque no se pueda cruzar la carretera andando, sino porque se supone que no se debe cruzar andando, dado el peligro existente por la falta de señalización, forzando al uso del coche para garantizar una movilidad más segura (2).
Arabako Foru Aldundiaren errepideen
mugikortasuna eta irisgarritasuna badu beste arpegirik ere. Arespalditzako Done
Bikendi auzoa udaleko gainerontzeko hiri-bilbetik isolatuta dago A-3622
errepideagatik. Auzotarrek urteak daramatzate pasabide ziurra eskatzen beren
etxeetatik Arespalditzako herrigunera oinez joateko, 30-40 metrotako tarte
batean. Errepidean zebrabidea margotu zitekela bururatu zitzaien, baina
Diputazioko Errepide Zerbitzuak, antza denez, ez du baimenik ematen. Bai
xelebrekeria! Zebrabide bat foru-errepide batean!
Done
Bikendiko auzotarrak bere oinezko irisgarritasuna mugatuta dute, etxetik
farmaziara, Udaletxera, tabernara edo kolunpioetara joateko, ez oinez errepidea
zeharkatu ezin delako, baizik eta oinez ez dela zeharkatu behar suposatzen
delako, horrela kotxearen erabilpena behartuz, seguruagoa suposatzen den
mugikortasuna bermatzeko.
Carretera de Saratxo, multimillonaria obra que ha transformado el valle para siempre; paso de cebra en el barrio de Done Bikendi de Respaldiza. Dos caras de la movilidad y accesibilidad ¿sostenible? que promueve y gestiona el Servicio de Carreteras de la Diputación Foral de Alava.
Saratxoko errepidea, bailara betirako itxuraldatu duen lan multimillonarioa; Arespalditzako Done Bikandi auzoko zebrabidea. Arabako Foru Aldundiaren Errepide Zerbitzuak bultzatzen eta kudeatzen duen mugikortasun eta irisgarritasun sostenigarriaren?? bi aurpegi
(1) La Diputación de Alava acaba de sacar a información pública el proyecto de variante de carretera de Salinas de Añana y remodelación del alto La Tejera, más de 7 km. de nueva carretera. Se puede conocer el proyecto en este enlace: https://irekia.araba.eus/es/-/19-104-salinas-de-anana-pro-
(2) Cuando se hacen los planes urbanísticos deben tenerse en cuenta estas circunstancias, del futuro día a día de la gente.
(1) Arabako
Foru Aldundiak argitaratu berri du Gesaltzako bariantea eta La Tejera
mendatearen ren proiektua. 7 kilometroko errepide berria. Eskega honetan ikus
daiteke proiektua: https://irekia.araba.eus/eu/-/19-104-salinas-de-anana-pro-
(2) Hirigintza
planak egiten direnean kontutan hartu beharko litzateke honelako egoerak,
jendearen egunerokotasunean pentsatu behar da.
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