Arabako Diputatu Nagusia pozez ageri zen duela aste batzuk Forondako aireportuan izandako bidaiari errekorragatik. 2023 urtean Forondak 291.777 bidaiari jaso zituen, eta Diputatu Nagusiak “500.000-raino iristea proposatzen zuen eta aireportua handitzeaz egin zuen berba.
Urteterdi lehenago,
2022ko ekainean, Arabako Diputatu Nagusiak Arabako gizarteari Klima Araba 2050 Estrategia Klima Araba 2050 Estrategia aurkeztu zion, Aldundiko Gobernu Kontseiluak
onartua. Une horretan argitaratu zen prensa-oharran ageri zenez, Klima Arabak lurraldearen
eraldaketa proposatzen zuen, karbono kontsumo urriko eredu sozioekonomiko eta
energetiko batea egokitzeko.
Klima Araba
2050 Estrategiak 8 helburu ditu. Bigarrenak “Isuri urriko garraio eta
mugikortasuna du izenburu. Bertan garraio publikoa hobetzea, bizikletaren erabilpena
erraztea, mugikortasun sostenigarrirako egitasmoak egitea eta burdin bidezko garraioa
bultzatzea aipatzen dira.
Forondako hegaldien kopurua bikoiztu ta aireportuaren handitzeko asmoak, Aldundiak aldaketa klimatikoaren kontrako bere estrategian esaten duenarekin ez du bategiten. Are gehiago, kontraesan argia da
Arnastu eta
putzegin, biak batera ezin.
El diputado general de Álava se felicitaba hace unas semanas del récord de pasajeros en el aeropuerto de Foronda. El año 2023 Foronda acogió 291.777 pasajeros y el diputado general planteaba “ir a por los 500.000” y hablaba de ampliar el aeropuerto.
Año y medio antes, en junio de 2022 el diputado general de Álava presentaba a la sociedad alavesa la Estrategia Klima Araba 2050, que había sido aprobado por el consejo de Gobierno de la Diputación. Según decía la nota de prensa que se publicó en aquel momento “Klima Araba propone la transformación del territorio para adaptarse a un modelo socioeconómico y energético bajo en carbono”
La estrategia Klima Araba 2050 tiene 8 metas. La meta 2 se llama “Transporte y movilidad de bajas emisiones“ que habla de mejorar el transporte público, favorecer el uso de la bici, redactar planes de movilidad sostenible o potenciar el transporte ferroviario.
Pensar en duplicar, o casi, el tráfico aéreo del aeropuerto de Foronda y ampliar el aeropuerto para que haya más viajes es contradictorio con lo que la Diputación plantea en su estrategia de lucha contra el cambio climático.
Repicar y estar en misa es imposible.
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