miércoles, 24 de enero de 2024

Dr Jekyll & Mr Hyde

Arabako Diputatu Nagusia pozez ageri zen duela aste batzuk Forondako aireportuan izandako bidaiari errekorragatik. 2023 urtean Forondak 291.777 bidaiari jaso zituen, eta Diputatu Nagusiak “500.000-raino iristea proposatzen zuen eta aireportua handitzeaz egin zuen berba.

https://www.europapress.es/euskadi/noticia-aeropuerto-alaves-foronda-bate-record-historico-pasajeros-291777-viajeros-2023-20231212123036.html

Urteterdi lehenago, 2022ko ekainean, Arabako Diputatu Nagusiak Arabako gizarteari Klima Araba 2050 Estrategia Klima Araba 2050 Estrategia aurkeztu zion, Aldundiko Gobernu Kontseiluak onartua. Une horretan argitaratu zen prensa-oharran ageri zenez, Klima Arabak lurraldearen eraldaketa proposatzen zuen, karbono kontsumo urriko eredu sozioekonomiko eta energetiko batea egokitzeko.

Klima Araba 2050 Estrategiak 8 helburu ditu. Bigarrenak “Isuri urriko garraio eta mugikortasuna du izenburu. Bertan garraio publikoa hobetzea, bizikletaren erabilpena erraztea, mugikortasun sostenigarrirako egitasmoak egitea eta burdin bidezko garraioa bultzatzea aipatzen dira.

Forondako hegaldien kopurua bikoiztu ta aireportuaren handitzeko asmoak, Aldundiak aldaketa klimatikoaren kontrako bere estrategian esaten duenarekin ez du bategiten. Are gehiago, kontraesan argia da

Arnastu eta putzegin, biak batera ezin.



El diputado general de Álava se felicitaba hace unas semanas del récord de pasajeros en el aeropuerto de Foronda. El año 2023 Foronda acogió 291.777 pasajeros y el diputado general planteaba “ir a por los 500.000” y hablaba de ampliar el aeropuerto.

https://www.europapress.es/euskadi/noticia-aeropuerto-alaves-foronda-bate-record-historico-pasajeros-291777-viajeros-2023-20231212123036.html

Año y medio antes, en junio de 2022 el diputado general de Álava presentaba a la sociedad alavesa la Estrategia Klima Araba 2050, que había sido aprobado por el consejo de Gobierno de la Diputación. Según decía la nota de prensa que se publicó en aquel momento “Klima Araba propone la transformación del territorio para adaptarse a un modelo socioeconómico y energético bajo en carbono

La estrategia Klima Araba 2050 tiene 8 metas. La meta 2 se llama “Transporte y movilidad de bajas emisiones“ que habla de mejorar el transporte público, favorecer el uso de la bici, redactar planes de movilidad sostenible o potenciar el transporte ferroviario.

Pensar en duplicar, o casi, el tráfico aéreo del aeropuerto de Foronda y ampliar el aeropuerto para que haya más viajes es contradictorio con lo que la Diputación plantea en su estrategia de lucha contra el cambio climático.

Repicar y estar en misa es imposible.  



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